tirsdag den 18. juni 2013

Om rod.

Jeg kan ikke rigtig få skrevet mine tanker ned. Jeg tror, der er for mange. Jeg føler mig så nedtrykt, selvom solen står højt. Jeg ved bare ikke helt hvorfor. Mine nætter har været dårlige. Jeg har mærkelige drømme og svedeture, der får mit nyvaskede sengetøj til at være klamt igen. Jeg bilder mig selv ind, at det er fordi jeg savner A. Men i morges tænkte jeg på, om det mon var fordi mit sind prøvede at fortælle mig noget. Håndterer jeg hele situationen forkert? Jeg håndterer den jo ikke rigtigt. Måske er det dét. 
Jeg var også til lægen i dag. Med mit knæ. Fik en henvisning til en fysioterapeut. Det kunne jeg godt have forudsagt mig selv, men havde lidt håbet på en magisk hånd, der kunne gøre det muligt for mig, at løbe igen. Jeg trænger til at kunne løbe væk fra mig selv. Selvom Haruki Murakami så klogt har skrevet: "No matter how far you travel, you can never get away from yourself."

Min mor siger, at jeg skal til psykolog. Men det har jeg prøvet før, og jeg ved hvordan jeg er, når jeg snakker med andre mennesker. Især de helt fremmede. Jeg lader som om, alt i virkeligheden er okay. Faktisk føler jeg, at alt er okay, når jeg sidder hos psykologen. Mange gange kommer jeg også til at give dem ret. Fx gik jeg til psykolog, fordi jeg har en fobi for at kaste op. Psykologen mente, det var fordi mine forældre altid havde været meget kontrollerende og blandt andet gik op i, hvordan deres liv så ud udadtil. Det passer slet ikke. Mine forældre bor virkelig rodet og de er ligeglade med, hvad folk synes om dem. Min mor kan græde overalt og hun kan sagtens finde på, at lave en meget upassende scene nede i fakta. 
I stedet for at fortælle psykologen, at det var helt forkert, så gav jeg hende ret. Bare for ikke at gøre hende pinlig over den forkerte analyse. Det er bare ét eksempel. Jeg gør det gang på gang. Giver dem ret i ting, som jeg ved er helt forkert. 

Der er ikke fokus i mit liv, og ej heller i dette indlæg. Jeg har vist altid manglet en form for fokus, men har også ofte haft brug for én, der kunne finde det for mig. Jeg er alt for rodet inden i, til at kunne finde ud af det selv. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar